A l’hora de seleccionar les activitats més adients per
aquests mòduls, ha estat difícil diferenciar allò que només és comprensió oral
d’allò que només és comprensió escrita. Si ho analitzar en profunditat
sempre treballam tots els elements,
només que amb intensitats diferents segons els objectius de l’activitat.
Comprensió
oral
Grup: 3r EP
Justificació de
l’activitat:
Hem detectat que una gran majoria dels nostres alumnes té
dificultats per pronunciar el fonema /ll/. Aquesta mancança no només és
manifesta a nivell oral, també els dificulta que escriguin correctament paraules
amb aquest fonema o altres de similars. Per exemple: lluna “juna”, gent
“llent”...
Descripció de l’activitat:
A partir de l’audició d’un poema, l’aprenen de memòria i
l’escriuen al quadern per practicar a casa. Es repassarà un cop al dia a l’aula
per tal d’anar millorant el fonema i evitar futurs problemes d’ortografia o
pronúncia.
La segona part ha estat utilitzar el programa wordle per
fer-ho més entretingut, vistós i extensiu. El primer ha estat escriure el
poema, llavors triar el format i
finalment l’hem penjat al bloc de l’escola.
Objectius:
Diferenciar reproduir el
fonema /ll/
Mostrar interès per
expressar-se oralment amb pronunciació i entonació adequades.
Escoltar i recitar una dita.
Si la lluna no s'allunya
talla llenya el llenyater.
Llenya i lluna, lluna i llenya,
talla i talla el llenyater.
Comprensió escrita
Comprensió escrita
Grup: 3r EP
Justificació de
l’activitat:
A l’hora de treballar els continguts de l’àrea de
coneixement del medi, no és suficient fer-ne una lectura acurada, necessiten
més suports de tipus visual per assolir i adquirir els nous aprenentatges. Per
aquest motiu complementam la informació amb esquemes i imatges que els ajudin a
sintetitzar. Consideram important i necessari que aprenguin a fer esquemes,
però els primers són fets per la mestra perquè serveixin d’exemple.
Descripció de l’activitat:
Començam amb la lectura del tema dels éssers vius, es mostra
un esquema (realitzat per la mestra amb bubbl.us) i es proposen una sèrie de
preguntes per contestar que garanteixen que han entès la informació facilitada
a l'esquema facilitat.
En un futur proper ells mateixos faran els esquemes.
Objectius:
Identificar
la informació rellevant del tema llegint un text.
Comprendre i interpretar
un esquema
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada